Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12/12/23 με πολύ μεγάλη επιτυχία το 2ο Construction Project Management Conference που διοργάνωσε η BOUSSIAS Events. Πάνω από 220 στελέχη της Κατασκευαστικού Κλάδου κάθε κλίμακας, κυρίως των Ανωτέρων Τάξεων έδωσαν το παρόν στο Wyndham Athens Grand στο, από ό,τι εξελίχθηκε, hub των Ελληνικών Κατασκευών, όπου έγινε αποτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης και κυρίως: έγινε η εξαγωγή μιας σειράς προτάσεων που συζητήθηκαν στα δύο Πάνελ, το ένα για την Ψηφιακή Μετάβαση των Κατασκευών, έπειτα από την Keynote Ομιλία της Stacy Sinclair, FIDIC Chair of Digital Transformation Committee.
Εκεί, σημειώθηκε η ανάγκη ενός ολοκληρωμένου και αξιόπιστου συστήματος αποτίμησης των συντελεστών παραγωγής, τιμολόγησης των τεχνικών έργων και τεκμηρίωσης της δαπάνης κατασκευής τους, σε συνδυασμό με ένα πλήρες σύστημα σύγχρονων και εναρμονισμένων τεχνικών προδιαγραφών, και την ανάγκη ψηφιακής μετάβασης του κατασκευαστικού κλάδου, η οποία θα πρέπει σταδιακά να κατακτά τη θέση της και στην ελληνική πραγματικότητα παραγωγής των τεχνικών έργων, σύμφωνα με τη στόχευση που θα πρέπει να τεθεί και όχι ένα άλμα που δεν θα έχει συνέχεια.
Κατά τη συζήτηση του 2ου στρογγυλού τραπεζιού, το οποίο συντόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ και Πρόεδρος του ΕΣΒΥΚ κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος και συμμετείχαν εκπρόσωποι των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, τέθηκαν επί τάπητος οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εγχώρια κατασκευαστική βιομηχανία.
Ο κος Αναστάσιος Αρανίτης, Γενικός Δ/ντης στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ και στην ΑΚΤΩΡ, τόνισε ότι είναι απαραίτητο ένα Εθνικό Συμβόλαιο για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων: υπάρχει ανάγκη για μία μεγάλη, εθνική συνεννόηση μεταξύ της πολιτείας και του τεχνικού κόσμου ώστε να υλοποιηθούν εγκαίρως εκείνα τα μεγάλα έργα, που πραγματικά χρειάζεται η χώρα.
Ο κος Αντώνης Μιτζάλης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος στον Όμιλο ΑΒΑΞ, επεσήμανε ότι «στον Όμιλο ΆΒΑΞ είμαστε σταθερά κοινωνοί της θέσης ότι τα έργα πρέπει να τελειώνουν στην ώρα τους, και είναι πρώτα από όλα συμφέρον του εργολάβου να συμβαίνει αυτό. Είναι επίσης πάγια θέση μας ότι ο σωστός προσδιορισμός του κόστους ενός έργου με ανοιχτό και δίκαιο τρόπο είναι η ενδεδειγμένη λύση ωρίμανσης των ιδιωτικών έργων. Έτσι, το ECI είναι κάτι το οποίο έχουμε προτείνει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια σε πελάτες μας».
Ο κος Αντώνης Παπαντωνίου, Εντεταλμένος Σύμβουλος – Γενικός Διευθυντής στην ΜΕΤΚΑ, τόνισε ότι «προφανώς απαιτείται πολύ καλός προγραμματισμός και σχεδιασμός για να αντιμετωπιστεί αυτός ο όγκος έργων που οφείλουμε ως χώρα να παράξουμε. Μία λύση θα ήταν περισσότερα έργα να κατασκευάζονται με το σύστημα μελέτη / κατασκευή υπό δύο προϋποθέσεις: να υπάρχουν πολύ καλές προμελέτες και διαφανής διαδικασία ανάθεσης. Εάν αυτές οι προϋποθέσεις διασφαλίζονται η μελέτη/κατασκευή, καθώς και κάθε άλλο σύστημα που επιτρέπει την νωρίτερη συμμετοχή / ενεργοποίηση του κατασκευαστή κατά το στάδιο προετοιμασίας των μελετών του έργου, επιτυγχάνει το value engineering που σήμερα περισσότερο από ποτέ έχει ανάγκη η χώρα».
Η κα Δέσποινα Καλλιδρομίτου, Πρόεδρος του ΣΕΓΜ, αναφέρθηκε στην «κομβική διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδιασμού με ολιστική προσέγγιση για όλα τα έργα και με τη συμμετοχή όλων των φορέων, καθώς και στο ζήτημα της έλλειψης του απαιτούμενου τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού».
Ο κος Γεώργιος Συριανός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, Πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ και μέλος του Δ.Σ. του ΕΣΒΥΚ περιέγραψε τους τρόπους που θα επιτευχθεί η πλήρης αξιοποίηση των υφιστάμενων πηγών χρηματοδότησης. Ιδιαίτερη επισήμανση έγινε : «Πρώτον, για τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης με την ανάγκη αναδιάρθρωσης σε συνδυασμό με την παράταση του χρόνου εφαρμογής του την οποία ζητούν και άλλες χώρες. Και δεύτερον, για την ανάγκη τροποποίησης των προβλέψεων που υπήρξαν στην αρχή της οικονομικής κρίσης, ώστε τα μεγάλα ποσά που καταβάλλονται κατά την ανάληψη έργου Παραχώρησης (upfront fee), να διατίθενται για την εκτέλεση έργων μέσω Ταμείου που θα ιδρυθεί και όχι για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους». Περαιτέρω, αναφέρθηκε στην μεγάλη ανάγκη προώθησης των Πρότυπων Προτάσεων, με την αξιολόγηση της πρώτης κατατεθείσας και την διαμόρφωση συνθηκών περαιτέρω εφαρμογής του θεσμού σε περιοχές ειδικότερα όπως η Αττική με τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα, με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, και με οικονομικά προβλήματα, τα οποία σε δέκα χρόνια αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα θα είναι ανυπέρβλητα.
Ακολούθησαν ομιλίες για τα πρότυπα CPM και την ανάγκη ποιοτικής παρακολούθησης και απόδοσης έργων κατασκευών, ενώ παρουσιάστηκαν κορυφαία δείγματα διαχείρισης έργων κατασκευής από την Ελλάδα και της Κύπρο. Τέλος, η κα Arathy Ramesan, ανέλυσε στο Workshop του Συνεδρίου το FIDIC Rainbow Suite.
Σε μία περίοδο που η επιτυχής διαχείριση των κατασκευαστικών έργων απαιτεί διαρκή ενημέρωση, επιμόρφωση, δια βίου εκπαίδευση αλλά και δικτύωση το 2ο CPM conference προσφέρει:
Ενισχύστε το brand visibility της εταιρείας σας, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που σας παρέχεται μέσω του υβριδικού συνεδρίου για δια ζώσης αλλά και vitual ταυτόχρονη προβολή. Αποκτήστε την μοναδική ευκαιρία να συνδέσετε την εταιρεία σας με το περιεχόμενο και το κοινό του συνεδρίου και κερδίστε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και πιστότητα των πελατών σας.
Μην χάσετε την ευκαιρία να αναδείξετε την εξειδίκευσή σας στο ιδανικό περιβάλλον αλλά και να συναντήσετε τους πελάτες σας!
H GDM Assets ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2018 με σκοπό την κατασκευή ακινήτων, αναλαμβάνοντας κρίσιμα δημόσια και ιδιωτικά έργα. Η εκτεταμένη εμπειρία και γνώση, τόσο σε μεγάλες κτιριακές κατασκευές όσο και σε σημαντικές ενεργειακές αναβαθμίσεις, με σύγχρονες αρχές project management, την έχει αναδείξει σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατασκευαστική εταιρία στην Ελλάδα.
AGT Engineering & Services is a one of the most reputable and highly specialized Greek companies in its field. The group provides a wide range of services such as Constructions, Fit-out Projects, Facilities Services and Industrial Engineering.
With almost three decades of experience, AGT operates both in Greece and abroad, serving a clientele composed of leading companies and organizations. AGT’s customer-centric approach and its well-trained scientific staff, with continuous improvement philosophy make it one of the most successful companies in its sector with prestigious awards and exponential growth.
CONEQ provides technical equipment and services to any kind of event. With our Simultaneous Interpretation Systems, Conference Systems, AudioVisual Equipment we support events and provide the best service to our customers. Our professionalism, our high quality of service and state of the art equipment offered to over 600 large and of great significance conferences during the last 5 years have certainly contributed to our constant uptrend. Call us at (+30) 211 2163453. or email us at [email protected]